Komunikacja miejska to w wielu miastach jedna z najważniejszych usług, dzięki której mieszkańcy mogą sprawnie funkcjonować. Każdego dnia z autobusów i tramwajów korzystają tysiące Polek i Polaków. Tym samym, znaczną część swojego życia spędzają właśnie w komunikacji miejskiej. Jest to więc świetna przestrzeń reklamowa dla różnego typu przedsiębiorców, pragnących rozreklamować swoje produkty lub usługi. Poniżej podpowiadamy – kiedy warto stosować reklamę w komunikacji miejskiej oraz jakie jej formy znajdziemy.
Reklama w komunikacji miejskiej – dla kogo?
Reklama w komunikacji miejskiej to w wielu przypadkach dobry wybór. Dotyczy to zwłaszcza przedsiębiorców lokalnych, których firmy działają przede wszystkim na obszarze lokalnym. Wówczas, reklama w komunikacji miejskiej pozwala nam dotrzeć do potencjalnych konsumentów naszych produktów i usług.
Z reklamy tej korzystają m.in. restauratorzy, firmy budowlane i remontowe, szkoły językowe, szkoły dla dorosłych. W przypadku każdej z wymienionych firm, umieszczenie reklamy w komunikacji miejskiej jest dobrym pomysłem by rozreklamować swoją działalność.
W wielu przypadkach warto inwestować w reklamę umieszczoną w tych pojazdach komunikacji miejskiej, które znajdują się w pobliżu naszego przedsiębiorstwa. Restauracja zlokalizowana przy pętli tramwajowej powinna reklamować się w tych tramwajach, które do niej zajeżdżają. Firma remontowana ulokowana w dzielnicy podmiejskiej powinna wybrać autobus, który codziennie łączy mieszkańców osiedla z centrum miasta.
Reklama w tramwajach i autobusach – zalety i korzyści
Dlaczego warto stosować reklamę umieszczaną w komunikacji miejskiej? Przede wszystkim jest ona skuteczna. Pozwala dotrzeć do dużej liczby potencjalnych odbiorców, rozreklamować naszą markę oraz zwiększyć świadomość istnienia naszej firmy.
Komunikacja miejska to podróż, w czasie której wielu pasażerów się nudzi. Dla zabicia nudy, chętnie przykuwają wzrok do ekranów umieszczanych wewnątrz pojazdów. Jak wskazują statystyki, dwóch na trzech pasażerów zwraca uwagę na treści wyświetlane na ekranach. Ponadto, każdego dnia z komunikacji masowej korzysta nawet 3 miliony osób. Z pewnością wśród nich znajdą się zainteresowani twoim przedsiębiorstwem.
Reklama zewnętrzna – czyli reklama na tramwajach – jest jeszcze skuteczniejsza w oddziaływaniu na potencjalnych odbiorców. Z jej treścią zapoznają się nie tylko osoby podróżujące komunikacją miejską, ale również inni uczestnicy ruchu drogowego, piesi przechodzący obok.
Reklama w komunikacji ma też tę zaletę, że jest w formie wizualnej. Reklamy „obrazkowe” o wiele lepiej oddziałują na świadomość, przyciągają uwagę oraz zachęcają do zapoznania się z prezentowanymi treściami. Pod tym względem, reklama wizualna sprawdza się o wiele lepiej niż reklama w formie tekstu pisanego – jest szybsza i łatwiejsza do przyswojenia, oraz ciekawsza.
Zaletą, o której również warto wspomnieć, jest niski koszt takiej reklamy. Dlatego, sięgają po nią właśnie lokalni przedsiębiorcy, którym zależy na skutecznym i przynoszącym realne korzyści marketingu.