Jeśli chce się trafić do potencjalnych klientów i odbiorców, trzeba odpowiednio dostosować stronę do wytycznych wyszukiwarki. Chociaż algorytmy stale się zmieniają, przestrzeganie kilku zasad pozwala poprawić widoczność witryny. Podpowiadamy, jak najlepiej pozycjonować się w Google!
Jak działa pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to skomplikowany, wieloetapowy proces, który ma prowadzić do poprawienia pozycji w wynikach wyszukiwarki. W Polsce i Europie do przeglądania treści internetowych najczęściej wykorzystywany jest Google. Z tego względu blogerzy, przedsiębiorcy z branży e-commerce i inne osoby prowadzące swoją działalność w Sieci powinni znać przynajmniej podstawy pozycjonowania oraz SEO dla tej wyszukiwarki. Dzięki temu mogą zwiększyć widoczność witryny oraz trafić do szerszego grona odbiorców. W ten sposób poprawiają ruch na stronie oraz zdobywają konwersje, co przekłada się na zyski. Szczególnie ważne jest pozycjonowanie sklepów internetowych, których potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę frazy związane z danymi produktami lub usługami.
Co ma wpływ na pozycjonowanie w Google?
Pozycjonowanie Google jest zależne od wielu czynników. Jeśli strona ma się wyświetlać wysoko w wynikach wyszukiwania, musi spełniać określone kryteria. Największe znaczenie mają m.in.:
- unikalność i wartość merytoryczna publikowanych treści,
- optymalizacja strony (np. UX i UI, szybkości ładowania, responsywności mobilnej),
- opisy meta description,
- słowa kluczowe,
- adresy url,
Równie ważne są kwestie związane z samym działaniem witryny, jak i udostępnianymi na nich treściami. Strona musi zostać uznana przez wyszukiwarkę za najlepszą odpowiedź na zapytanie użytkownika. Z tego względu niezwykle istotnym elementem pozycjonowania jest także dobra znajomość grupy docelowej.
Kiedy warto zlecić pozycjonowanie?
Pewne zmiany mające pozytywny wpływ na pozycjonowanie w Google można z powodzeniem wprowadzić samodzielnie. Mniejsi przedsiębiorcy czy właściciele niewielkich sklepów internetowych często własnoręcznie starają się odpowiednio dostosować prowadzoną witrynę do wytycznych wyszukiwarki. Takie działania jak najbardziej mogą być skuteczne, ale nie zawsze dają satysfakcjonujące efekty. Z czasem konieczne okazuje się wsparcie specjalistów SEO, którzy posiadają wiedzę, doświadczenie oraz odpowiednie narzędzia analityczne. Ich kilkumiesięczna praca może dać rezultaty, które będą przynosić wymierne korzyści przez wiele lat.
Podsumowanie
Jeśli chce się najlepiej wypozycjonować stronę w Google, trzeba odpowiednio dostosować ją do wytycznych wyszukiwarki. Pewne działania można przeprowadzić samodzielnie, ale na dłuższą metę najrozsądniej jest zdecydować się na wsparcie profesjonalistów. Proces mający prowadzić do zwiększenia widoczności witryny jest długotrwałą, wieloetapową procedurą. Algorytmy Google są stale modyfikowane, dlatego najlepiej znają i rozumieją je jednie doświadczeni specjaliści.