Galeria

Anioł Rowerowy, czyli sekciarska jazda po polsku
(fot. Jupiterimages)

Anioł Rowerowy, czyli sekciarska jazda po polsku

Sekta to pojęcie kontrowersyjne, dosłownie oznaczające grupę wyznawców odłączających się od pewnej ideologii. W Polsce termin ten ma zabarwienie pejoratywne - nic dziwnego, skoro według najpowszechniejszej definicji charakteryzuje się autorytarnym systemem rządów przywódcy (czyli guru), instrumentalnym traktowaniem członków, praniem mózgu, a także czerpaniem zysków materialnych przez osoby kierujące organizacją.

W Polsce, pomimo kampanii społecznych prowadzonych na szeroką skalę, nadal słyszy się o przypadkach ludzi związanych z dziwacznymi organizacjami religijnymi. Temat sekt w naszym kraju jest jednak bardziej skomplikowany niż można by sądzić.


Tagi: religia | tajemnice historii | sekta


oceń
0
0
Podziel się
[1/9] następne »


  • Skomentuj
  • WP.PL

Pozostało znaków: 4000

[Pokaż regulamin]

REGULAMIN

Ocena: 0 [0]
~Nastolatka [2011-02-27 14:24]

Sorry ale wprost musze to napisać:
PiS to sekta, PO to sekta, Moherowe Berety to sekta ;P

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~eaee [2011-02-27 13:58]

Nie popieram :)
Nie popieram. ;p

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~ikjkjkj [2011-02-27 13:44]

hm
Jezusowi chodziło o ojców jako zastępczych idoli, fałszywych proroków, na pewno nie miałby nic przeciwko nazywaniu duchownych ojcami - sam nazywał Abrahama w swojej przypowieści Ojcem. Wiara w Jezusa zakłada także wiarę w Kościół, nie oznacza bezkrytycyzmu, ale nie znaczy też, żeby wylewac dziecko z kąpielą.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Alis [2010-09-09 13:46]

ś JEHOWY
Ś Jehowy nie są sektą to jedna prawdziwa droga która uratowała mi życie

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~... [2010-12-28 23:33]

specjalista do spraw sekt
Bój się Boga człowieku!Wprowadzasz ludzi w błąd .Jezus nie ustanowił władz kościelnych,nawet przestrzegł:"nikogo nie nazywajcie Ojcem {duchowym} na ziemi"Mat.23:9 ani żadnych "świętych"pośredników,jeden pośrednik między Bogiem a ludzmi-Jezus-1Tym.2:5.Ojciec Święty {dla prawdziwych chrześc.}nie mieszka w Rzymie.Nie oddajemy czci należnej Bogu,stworzeniom{także ludziom}tym bardziej wizerunkom:Rzym.1:22-25 Fałszywe religie-sekty {z największą katolicką}zastąpiły przykazania Boże-kościelnymi{ludzkimi}a nauki Chrystusa -dogmatami,filozofią i tradycją . np.Bóg mówi że Królestwo O które się modlimy to realny rząd {Jezus i grono wybranych przez Niego},pozostali {posłuszni Bogu}będą żyć wiecznie na ziemi{np.Psalm37:29,Mat.5:5,Objaw.21:3,4}.Odstępcy posyłają "dusze"do nieba . Dusza to ożywione ciało-Rodz.2:7,dusza umiera Ezech.18:

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~... [2010-12-28 23:26]

specjalista do spraw sekt
Bój się Boga człowieku!Wprowadzasz ludzi w błąd .Jezus nie ustanowił władz kościelnych,nawet przestrzegł:"nikogo nie nazywajcie Ojcem {duchowym} na ziemi"Mat.23:9 ani żadnych "świętych"pośredników,jeden pośrednik między Bogiem a ludzmi-Jezus-1Tym.2:5.Ojciec Święty {dla prawdziwych chrześc.}nie mieszka w Rzymie.Nie oddajemy czci należnej Bogu,stworzeniom{także ludziom}tym bardziej wizerunkom:Rzym.1:22-25 Fałszywe religie-sekty {z największą katolicką}zastąpiły przykazania Boże-kościelnymi{ludzkimi}a nauki Chrystusa -dogmatami,filozofią i tradycją . np.Bóg mówi że Królestwo O które się modlimy to realny rząd {Jezus i grono wybranych przez Niego},pozostali {posłuszni Bogu}będą żyć wiecznie na ziemi{np.Psalm37:29,Mat.5:5,Objaw.21:3,4}.Odstępcy posyłają "dusze"do nieba . Dusza to ożywione ciało-Rodz.2:7,dusza umiera Ezech.18:4,Jak.5:20,itd.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Mateusz [2010-09-01 10:30]

SJ to ZAREJESTROWANA SEKTA!!
Jestem byłym ŚJ i wiem jedno - do tej organizacji nie chcę wrócić!Jedynym argumentem, że nie jest to sekta wg. nich jest to, ze nie maja oficjalnego guru! Wg. mnie to jest po prostu (taki neologizm) zarejestrowana sekta! Ludzi oducza sie tam samodzielnego myslenia. Prosty i jasny Biblijny przekaz, jest mataczony i co chwile "uswietlany". Wmawia sie im, ze kieruja sie w zyciu Biblia a tak naprawde kieruja sie widzimisiem ciala kierowniczego. Wmawiaja sobie milosc do bliznich a tak naprawde sami miedzy soba tuszuja mase spraw nienawidzac sie po kryjomu bo publicznie nie wypada. Moralni oszusci. Znam sytuacje, z jednego z pomorskich miast, gdzie jest dwoch tzw. "braci" na stanowisku slugi pomocniczego. Maja rodziny itp, ale nie przeszkadza im to, zeby zapraszac do siebie do mieszkan mlodych chlopcow... reszty mozecie sie domyslic. Starsi o wszystkim wiedza ale tuszuja cala sprawe. Wiem, bo moj ojciec do dzisiaj bedacym SJ jest tzw. sluga miasta czy jakos tak i tego typu informacje przelewaly sie u nas w domu. Inny przyklad?! Pracowalem ze starszym. Byl to przewodniczacy zboru, maz i ojciec. Wracalismy kiedys z pracy busem a ten po kilku piwach i innych % to zaczepial kobiety na ulicy krzyczac z okna auta wulgarne tresci albo wyzywal przechodniow - dodam ze nie byla to jednorazowa sytuacja. Inny starszy tez przewodniczacy - notoryczny alkocholik. Kiedys przyszedl na sale w takim stanie, ze inni "bracia" go wyprowadzali - przewodniczacym nadal jest i nadal pije. Czemu?! Ma znajomosci w Nadarzynie, wsrod podrozujacych itp. Sytuacje hipokryzji w tej "zarejestrowanej sekcie" mozna by mnozyc. Fakt faktem jest taki, ze to ludzie niezwykle zmanipulowani i zaslepieni. Szkoda mi ich...

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~wera [2010-09-01 23:34]

sekta
katolicyzm jest rozległą sektą o charakterze destrukcyjnym

odpowiedz

pokaż 3 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~myśl [2010-09-01 20:27]

Biblia jest jedna,treść jest ta sama niezależnie kto ją wydał
proszę porównać n.p.Biblia Tysiąclecia wyd.katolickie 1i2 wydanie z wydaniem Ś.J.różnią się tylko 3i kolejne wydania Kat.tym że Imię Boga ;Jahwe;które w poprzednich wyd.występuje ok.6000tys.razy zastąpiono zwrotem Pan lub Pan Bóg które nie są tłumaczeniem imienia Bożego (we wstępie o tym informują).Problem w tym że większość nie czyta biblii.Dla wielu ważniejsza jest tradycja i t.zw.przykazania Kośćielne niż Prawa Boże i nauki Jezusa.

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~kerii [2010-09-01 10:19]

Oj, to prawda!!!!
Najniebezpieczniejsza sekta jest kosciol katolicki.............Tekst na pierwszej stronie w 1000% okresla jedyna poprawna instytucje.

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~zorro [2010-09-02 22:44]

Najbardziej niebezpieczna sekta.
Najbardziej niebezpieczną sektą są IDIOCI !!!

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź

Ocena: 0 [0]
~dociekliwy [2010-09-21 19:32]

"NIE CHCĄ ŻYĆ NIECH NIE PŁACĄ"
Czyli Urząd Skarbowy to SEKTA?

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~Ewa Brocławik [2010-09-21 09:04]

Jehowa = Niebo ? Wszystkich do jednego worka?
Yehowa Yehowa Yehowa! Ye Ye Howa! Przyjdź mój Jehowo ja pragnę. O to dziś błagam Cię I w swojej mocy i sile Radością napełnij mnie Pomyślcie Drodzy Redaktorzy czy można mieszać Świadków Jehowy z takimi ruchami jak Niebo? .. .. ..

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~haha [2010-09-21 00:15]

jerzeli...
Nie...no zdecydujcie sie wy wszyscy "specjalisci" od sekt.Moim zdaniem to jednak nie tradycja decyduje o tym,czy dane zgrupowanie jest sekta,czy nie.Wiadomo,że to słowo ma wydźwięk negatywny i przywodzi na myśl grupę odosobnionych ludzi z jakimś guru,którzy albo szkodzą sobie,albo sobie i innym.Ś.J. z niczym się nie kryją,nikomu nie szkodzą swoją religią.Na pewno nie czerpia zysków ze swego wyznania i nie podają daty końca świata.Mam w rodzinie taką osobe i znam od podszewki tych ludzi.Nieraz po prostu ludzie,którzy uczestniczą w ich zebraniach lub są z nimi,a de facto Ś.J. nie są ,coś tam powiedzą,gzdieś sa zauważeni itp itd,a z tego już rodzi sie plotka,szczególnie od ludzi w ogóle nie mających pojęcia o tym ,kim Ś.J. tak naprawdę są.I jeszcze jedno...tu chodzi o wiarę,o wierzenia...a nie o ludzi,bo człowiek to nie ideał,choć nieraz bardzo by chcial.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~amelia [2010-09-15 21:39]

a teraz będziecie się kłócić...
o taką głupotę. mnie życie uratowało chrześcijaństwo i już widzę jak część osób pisze, że to sekta i głupota. ja jak czegoś do końca nie znam to się nie odzywam. wszystko ma swoje dwa końce, jeśli ich nie widzisz to naprawdę nic nie umiesz o nich powiedzieć. poza tym szanuję wszystkie wiary mimo, że nie ze wszystkimi się zgadzam. a tak nawiasem - opis jak rozpoznać sektę przypomina mi zakon :D no może oprócz tego końca świata ;]

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~kasia [2010-09-13 22:06]

opionia
sekciarz to Leszek Ządło za kasę wprowadza ludzi w trans w czasie którego ponoć można się dowiedzieć kim sie było w poprzednim wcieleniu.

odpowiedz

Ocena: 0 [0]
~:0 [2010-08-30 19:50]

Świadkowie Jehowy notorycznie
mówią o końcu świata.Oni również są sektą ?

odpowiedz

pokaż 8 ukrytych odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~myśl [2010-08-30 22:13]

Jerzeli Św. Jehowy są sektą to Syn Boga Jezus był jej założycielem
Św.Jehowy kieują się wyłącznie naukami Jezusa zapisanymi w biblii.Jezus jest także wzorem w oddawaniu czci Bogu i głoszeniu o Królestwie Bożym[za darmo] Jezus jest głową tego kościoła .Jezus modlił się [Ojcze nasz który mieszkasz w niebie- nie w Rzymie]nie zabiegał o bogactwa materialne ,sławę czy zaszczyty nie zajmował się polityką.Wyznawcy której religii czynią podobnie ?.nawet największe religie spełniają warunki sekty.

odpowiedz

pokaż 22 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~zgrzytojajeczny [2010-09-01 09:55]

bo to wszystko jechowce są

odpowiedz

pokaż 2 ukryte odpowiedzi

Ocena: 0 [0]
~Oświecony Obywatel [2010-09-01 10:33]

Największa sekta w Polsce
Proszę Pańśtwa, to katolicyzm. Otwórzcie oczy

odpowiedz

pokaż 1 ukrytą odpowiedź