Ocena: 0 [0]
~czarownica
[2010-08-29 15:13]
ja też latam na miotle i robię magiczne eliksiry sasasasasasasa ]:->
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Rycerz
[2011-01-22 19:35]
To może byś lubczyku nawarzyła dla mojej lubej....
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Inkwizytor
[2011-01-22 17:42]
Widzę małą rozbieżnośc.
Inkwizycja Katolicka nie stosowała "prób" czyli tzw. ordaliów. Takie rzeczy to głównie protestanckie wspólnoty stosowały. Ogólnie inkwizycja starała unikac spraw o czary,a większośc tych "słynnych" procesów miała miejsce w krajach protestanckich lub w protestanckich wspólnotach (np. Roswell w USA).
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Nastolatka
[2011-01-01 11:36]
Wierzył chłop...
... w gusła, aż mu dupa uschła XD
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Marysia
[2010-11-04 15:06]
A ja!!!
A ja piszę o tym samym :P
czarownicezpomorza@gmail.com
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jerzy
[2010-08-29 17:03]
Magia pochodzi od sił nieczystych
Jeśli ktoś ma jakieś nadprzyrodzone zdolności to może je otrzymać tylko z dwóch źródeł: od Boga lub szatana. Wystrzegajcie się wywoływania duchów, gdzie złe duchy podszywaja sie pod dusze zmarłych, tarota, wróżbiarstwa itp. aby te złe duch nie przyczepiły się do Was.
Istnieje dobro i zło . Istnieje Bóg i szatan. Jest mnóstwo na to dowodów. Wystarczy np. pogrzebać w necie.
odpowiedz
pokaż 3 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~...
[2010-08-29 17:11]
Obłąkanie pewne gdy się w to wszystko wierzy bo o sprzeczności nie jest trudno... Z dystansem i własnym rozsądkiem do wszystkiego!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~poganin_konserwa
[2010-09-01 23:52]
a ja wierzę w wielu Bogów i różne Duchy; każdy z Nich ma pewną moc, którą może ofiarować np. swoim wyznawcom; poza tym istnieje magia Natury. Niektóre z tych sił są dla nas dobre, inne złe, jeszcze innych po prostu nie obchodzimy. Tylko po co skupiać się na magii, gdy to, co wokół nas istnieje, jest tak niesamowite i wspaniałe? Cała Natura stanowi przejaw Boskich Sił i tym powinniśmy się zachwycać, a nie jakimiś "czarami". Sława Rodzimym Bogom, Przodkom, Przyrodzie i Polsce!!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jni
[2010-10-07 16:12]
jerzy masz racje napominaj mow ludziom p isz na kominach zadnych wrózb senników bio energi kabał tylko BÓG JADEN JEDYNY pragnie dobra grzech zabija nas zyjcie 10 przykazaniami
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Greed
[2010-08-29 16:19]
Kościół Katolicki dziś..
Jest niepodważalnie największą organizacją humanitarną świata i atakowanie Go przypominaniem czasów średniowiecznych nie jest żadną argumentacją. Poza tym jeżeli podchodzimy do tego w ten sposób to ile milionów ludzi posłał do piekła wojujący ateizm choćby pod postacią komunizmu?
odpowiedz
pokaż 6 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Z
[2010-08-29 16:41]
hahahahahhahahahhahha no chyba w to sam nie wierzysz a jeżeli chcesz podciągnąć po tę kategorię ofiary współczesnych wojen to musisz po przeciwnej stronie postawić ofiary wszystkich wojen do XIX wieku - ciekawe która szala przeważy !
odpowiedz
pokaż 1 wcześniejszą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Jerzy
[2010-08-29 16:57]
Wojny z tego co mówią objawienia są przeważnie kara dla ludzkości za jej grzechy, są więc dopustem Bozym. Ludzkość była wielokrotnie ostrzegana, że jeśli nie zmieni postepowania, to zostanie pokarana. Pan Bóg jest jak to mówią nierychliwy (bo miłosierny), ale sprawiedliwy i bez końca nie da się obrażać itd.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~lipczyński
[2010-08-29 17:30]
Ciekawe jak ten twój kościelny humanitaryzm ma się do faktu że Watykan ponad połowę swoich aktywów ma ulokowanych w akcjach firm produkujących broń,a co za tym idzie IM WIĘCEJ WOJEN I KONFLIKTÓW TYM WIĘCEJ KASY DLA WATYKANU.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Greed
[2010-08-30 12:35]
Czyste bzdury wpisujecie towarzyszu. Zastanów się lepiej gdzie aktywa lokują lewicowi działacze: w przemysły erotyczne oraz biznes aborcyjny czy eutanazyjny. Oczywiście w imię praw człowieka.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~analizator
[2010-09-16 17:33]
Jeżeli uważasz, że nie można wracać do byłych praktyk kościoła, to tak samo nie powinno wracać się do tego co robili komuniści, jeżeli patrzy się na całość jednego, to tak samo należy traktować drugiego, a nie co twoje , to i moje, a co moje to nie rusz, wiadomo kto tak uważa, albo kto nie jest ze mną, to jest przeciwko mnie, trochę obiektywizmu, jeżeli cię na to stać.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jnj
[2010-10-07 16:03]
prawde piszesz gred ale tak szybko o tym zapominamy
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jnj
[2010-10-07 15:59]
nie zawsze to były czarownice lub czary posiadali wiedze o ziołach umieli obserwowac przyrode vałne i flore i to niektorym sie niepodobalo nie mówie o wszystkich
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Al HAMAL
[2010-09-13 12:02]
"Czarownice na stos"!
uważajcie - czarownice dalej działają i niszczą ludziom życie... wróżki karciane i inne cwane pasożyty na ludzkiej naiwności... ciemnota jak w średniowieczu! Stos to oczywiście przenośnia - unikajcie tego zła jak ognia! nie pozwlajcie żonom się z takimi wynalazkami zadawać - mi jedna zniszczyła małżeństwo - bo głupiej babie (moja żonie) zakręciła w głowie głupotami o lepszym życiu u boku nowego kochanka! i jak jej wiedźma zasugerowała tak ta prymitywnego rozumu kobieta zrobiła! znalazła sobie nową miłośc co ją kocha i pieści i całuje... a ja tylko do pracy byłem... Nie ma to jak dobra rada wróżki (współczesnej czarownicy!)
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~jnj
[2010-10-07 15:55]
al masz racj za malo za rzadko siebie napominamy ze robimy zle a zło wchodzi sprytnie i cwaniaczo do naszych mysli i serc domow i rodzin i niszczy okrotnie b okrutnie wejdzcie na www. pomoc duchowa pl poczytajcie i czuwajcie to nie czarownice to diabelska gra i sztuczka
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Tom
[2010-08-29 17:12]
200 MILIONÓW LUDZI
NA TYLE SZACOWANA JEST LICZBA OFIAR WATYKAŃCZYKÓW. TYLKO PODCZAS EWANGELIZACJI INDIAN ZABITO 70 MILIONÓW LUDZI W CIĄGU 150 LAT!! CZYLI 85% CAŁEJ TAMTEJSZEJ LUDNOŚCI!! POLECAM KSIĄŻKĘ ŚWIADKA TAMTYCH WYDARZEŃ ,DOMINIKANINA BARTOLOME DE LAS CASAS "KRÓTKA HISTORIA O WYNISZCZENIU INDIAN"
odpowiedz
pokaż 10 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~?
[2010-08-29 17:14]
W końcu Indianie byli tam pierwsi a ilu ich pozostało do dzisiejszego dnia?...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Kol.
[2010-08-29 17:41]
Polecam też książkę na ten temat: < Mordercy w habitach > Andrzeja Rodana.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~kolo
[2010-08-29 19:00]
Pewnie jakiegoś UB-ka albo TW. Się uczepiliście Watykanu jakby innych mordów nie było na świecie. Ael rozumiem że taki dostaliście rozkaz od Oficera Prowadzącego. Z partyjnym pozdrowieniem - Pazdriawlajem.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~?
[2010-08-29 19:09]
Wszędzie węszysz sPiSki?... Nie możesz przyjąć do wiadomości, że Watykan za dużo sobie poczyna i to od odzyskania niepodległości po 1989r.. Konkordatem będziemy spłacać dług za krycie ludzi podczas walki z komuną nie wiadomo jak długo. Nie tylko tym - komisja kościelna oddała (zaniżone wartości nieruchomości) więcej niż powinna i w państwie prawa nie ma jak tego zaskarżyć bo ten twór nie podlega żadnemu prawu !!! Majątki były natychmiast odsprzedawane z wielokrotnym zyskiem. O wielu jej przekrętach nigdy się nie dowiemy prawdopodobnie...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~max kolonko
[2010-08-29 19:23]
O przekrętach Kulczyków, Solorzy, Kaczmarków, Wałesów itp kreatur też się nigdy nie dowiemy. Mimo że to tajemnice poliszynela.
odpowiedz
pokaż 5 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~?
[2010-08-29 19:46]
Na tych to powinny się znaleźć paragrafy... Na pewno istnieją jeśli nie były przykryte rozporządzeniami rządowymi jak w przypadku PC czy Telegrafu i już są zgodne z prawem...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Don Chichot
[2010-08-29 20:06]
Wnet z wodza żebrak, wnet więzień z cesarza, a z bidula pan i władca ! Są tacy uprzywilejowani, tacy nietykalni, a tym samym i ich zleceniodawcy - "prezesy", "derehtory", "senatory" :) "klechy", itp itd ! Ale ... fortunę zdobędzie każdy, lecz szacunek - to inna sprawa.
Dziwi tylko, że te machloje wychodzą na światło dzienne dzięki dziennikarzom. Nikt inny "tykać" tego nie chce, bo się boi.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~hmmm
[2010-08-30 19:11]
Pierwsza sprawa - wciśnij jeszcze raz Capslocka, bo to niegramatycznie tak pisać "wielkimi" literami. Druga rzecz - 70 mln w ciągu 150 lat. Średnio około 1300 ludzi dziennie. Myślisz, że to prawda? Przecież to wydajność niezłej jakości krematorium w czasie II Wojny światowej. No i kim są Ci watykańczycy? Rozumiem, że nie masz na myśli Anglików, Francuzów, Rosjan, Niemców i Holendrów, a więc Ameryki Północnej... Tak więc w Ameryce Południowej codziennie przez 150 lat mordowano po 1300 ludzi dlatego, że nie są katolikami? Taa... genialna teoria. Jakie to ekonomiczne rozwiązanie zabijać własnych niewolników, bo sobie w coś tam wierzą... Indianie umierali głównie z powodu chorób przywleczonych przez Europejczyków i przemęczenia przy pracy na plantacjach kolonistów. W ich miejsce zaczęto z czasem sprowadzać niewolników z Afryki. Byli oni bowiem bardziej wydajni.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Skulik
[2010-09-03 09:23]
Co rozumiesz przez ewangelizację Indian? To dotyczyło głównie Ameryki Południowej i terenów zajętych przez Hiszpanów i Portugalczyków. Indianie w Ameryce Północnej byli wybijani nie ze względu na wiarę, tylko po prostu biali osadnicy zawłaszczali zdobytą w ten sposób ziemię. I jakie tego są skutki dzisiaj? Indianie w USA siedzą w rezerwatach. Wybici prawie do nogi. W krajach Ameryki Południowej - są nadal u siebie a ich wierzenia przeplatają się z katolicyzmem. Gdzie te podawane liczby? To Twoi pracodawcy, socjaliści, wymordowali ponad 100 milionów ludzi w samym XX wieku.
Do prowokacji kolego z "frontu walki ideologicznej" trzeba się też przygotować a nie rzucać hasłami które podpowiedział oficer prowadzący...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Jestem KATOLIKIEM :)
[2010-09-11 18:07]
w Ameryce północnej prawie nie ma indian, to prawda. wielu morderców było chrześcijanami ale nie KATOLIKAMi a protestantami którzy nie mieli nic wspólnego z watykanem.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Slawcio1985
[2010-09-10 20:14]
Moje zdanie
A ja wam powiem tyle. Może i ktoś powie, że się nie znam, ale czy ktoś z was w ogóle się zastanawiał kiedyś skąd się to wzięło? Przecież wypisano tu tyle przypadków spalenia ludzi za czary i to nie działo się w tym samym roku tylko na przełomie stuleci. Mówcie co chcecie ale ja uważam, że czary istnieją i są prawdziwe, bo nie wierzę że ktoś to sobie wymyślił. Oczywiście w tych wszystkich filmach to bajki, ale mam przeczucie że magia istnieje. Ktoś mi kiedyś powiedział, że w Belgii jest kobieta u której widział lewitujące przedmioty i nie sądzę, by ta osoba kłamała, ale jaka jest prawda tego nie wiem, choć chciałbym się dowiedzieć czy to jest możliwe.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~alusik
[2010-09-08 20:00]
Po takich torturach każdy by się przyznał... do wszystkiego. Byleby ból ustał...
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~teresa
[2010-08-29 15:36]
Ukrywanej prawdy nigdy nie poznasz
3 tajemnica fatimska zło rządzi światem
odpowiedz
pokaż 9 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~dziadek
[2010-08-29 16:12]
Ocena: 0 [0]
~Jerzy
[2010-08-29 16:25]
Bóg tak ukochał człowieka, że dał mu całkowita wolność, wolną wolę. Do niczego człowieka nie zmusza i praktycznie nie wtrąca się w jego postępowanie. Człowiek może postepowac zgodnie z dekalogiem danym mu od Boga lub nie. Jego wolna wola. Oczywiscie w odpowiednim czsie zostanie osadzony za swoje postepowanie, czasami jeszcze za zycia dostaje ,,upomnienie ' od Boga w postaci np. choroby, bankructwa itp. aby sie opamietał, przemyslał swoje postepowanie i miał szanse na zbawienie.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~jakim
[2010-08-29 16:32]
Ocena: 0 [0]
~#
[2010-08-29 16:41]
Trzecia tajemnica fatimska mówi o ucieczce po trupach papieża z Watykanu...
odpowiedz
pokaż 4 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~ajax
[2010-08-29 16:59]
Ja wiem ona mówi o garbatych aniołkach hehe
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~?
[2010-08-29 17:06]
Ocena: 0 [0]
~dawid
[2010-08-29 18:47]
Co wy wszyscy piolicie pytam sie jawas!
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zołza
[2010-08-29 21:27]
To nie chlej tyle Dawidku - na trzeźwo byś zrozumiał :-D chociaż ... kto wie ?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ona
[2010-08-30 19:56]
On napewno by tego nie zrozumiał ma za mały mózg :P
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
przyborowski50
[2010-08-29 17:18]
Ależ niesamowity temat na niedzielne popołudnie. Tylko jakiś nawiedzony heretyk mógł go wymyśleć.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~Szatan KURVA
[2010-08-30 17:16]
Wypowiedź swą zacznę od tego, iż to moje prywatne zdanie. Jak zapewne większość wie niegdyś to katolicy byli tępieni przez miedzy innymi Rzymian. Wówczas również palono ich na stosach, krzyżowano, czy też wieszano. Potem ze względu na zysk w Rzymie ustalono, iż Katolicyzm jest religią panującą. jaki zysk zapytacie ? A no taki, że wreszcie nie trzeba było składać Bogom ofiar. (Rzymianie w pewnej części przyjęli mitologię Grecką, zresztą szanowali wszystkie rodzaje bóstw i kultur). Od tego momentu wielcy chrześcijanie zaczęli tępić barbarzyńców i nie wiernych. (zauważmy, że wkrótce Rzym upadł) Potem średniowiecze, najgorszy czas na inność. Każda forma nauki nie znana księżą była uznawana za hermetyzm. Wielu ludzi, którzy mogli przyczynić się do rozwoju zostało posądzonych o magię... Jeden z najgłupszych przypadków zaistniałych w Polsce, i chyba na świcie jest osądzenie o rozmnażanie chleba. Cóż w takim wypadku Jezus, również był czarownikiem. A teraz przenieśmy się do współczesnego katolicyzmu, który pełen jest fanatyków religijnych, a jak jeden mądry pan powiedział od Fanatyzmu do Barbarzyństwa tylko jeden krok. Krzyż, krzyż, krzyż. Wszyscy znacie zaistniała w Polsce sytuacje, wiec nie ma sensu na rozpisywania się.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~spalona
[2010-08-30 09:53]
jw
i po co te spory/!-wiekszosć z nas to katolicy
z ramienia papieskiego i mordowano i trzymano w zacofaniu--tego sie tak nie da wymazac ani z pamieci ludzkiej ani z kart historii-obojetne czy liczby sa mniej lub wiecej przesadzone.---
ile wojen i masakr miało podłoze religijne,i to juz poza katolikami-[muzułmanie]
ludzie gineli z powodu wiary,zacofania,zawiści,władzy,mamony--patologii...
całe to cierpienie niepotrzebne-CZY KATOLICKIE CZY Z PLEMIENIA BUNTU
od takich głupich kłótni--kto ma racje tez sie zaczynało
jest temat o tym--i piszą właśnie o tym a nie o rewolucjii-czy 2 wojnie--WIEC NIE ACHOWUJMY SIE MY KATOLICY JAK MAŁE DZIECI I NIE MÓWMY----ŻE TAM GDZIES JEST 2 WIECEJ ALBO 3 GORZEJ---BO MORDERSTWO Z RAMIENIA PRAWA I SWIETOŚCI--DODAJE TEMU ABSURDU---bo rozlicza sie bardziej tych co mają w imie miłości działac i bronić--a robili coś zupełnie odwrotenego--I NIE DZIW ZE TO TAK RAZI
i katoliku uwierz że i JEZUSA tez razi
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Guede
[2010-08-29 14:51]
ARTYKUŁ TENDENCYJNY
A może byście napisali o chrześcijanach, którzy byli torturowani i mordowani ze względu na swoją wiarę?
odpowiedz
pokaż 16 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Jerzy
[2010-08-29 16:40]
Władza wielu ludziom uderza do głowy wiec statystycznie takie wypadki pewnie były i w kościele. W każdej instytucji statystycznie są ludzie niekompetentni, obłudni, źli. Więć specjalnie nie ma sie czemu dziwić, bo wiele instytucji, które powinny byc wzorem do nasladowania, po jakims czasie takimi sie nie okazywały i nigdy takimi idealnymi nie bedą, bo są w nich niedoskonali, a często wprost źli ludzie. Do Watykanu wg przepowiedni przeciez wkradnie sie sam Antychryst. Nie wierzymy natomiast w kościół, księdza czy papieża tylko w Boga. Pamiętaj o tym.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~mike
[2010-08-29 16:42]
W Indiach co roku gina setki ludzi tylko dlatego, ze sa chrzescijanami
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~daro
[2010-08-29 16:50]
Było sektą i jest nią nadal. To ludzie (ponoć napruci winem i prochami) dla własnej chwały (i mamony) bałwochwalczo ją wywyższyli.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~wilk morski
[2010-08-29 16:55]
No widzisz ! :) Do Watykanu dawno 'wkradł sie' antychryst dlatego - z tego powodu - jestem katolikiem ale domatorem :)
Ahoj :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~miki
[2010-08-29 17:00]
Po co pisać skoro ich nie wytępiono. Następny błąd pana B.
odpowiedz
pokaż 11 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~Wit
[2010-08-29 17:05]
Dlaczego tendencyjny? I dlaczego mają pisać tutaj o mordowaniu chrześcijan? Jakbyś nie zauważył ten artykuł dotyczy czegoś innego i zadawanie pytań: "a dlaczego nie napiszecie o czymś innym" jest dalece przesadzone. Nie wnikam w to co ten tzw. kościół zrobił i ile niewinnej krwi ma na rękach swoich zbrodniarzy wysyłanych aby "krzewić jedną i proawdziwą wiarę". Nie wnikam również w to ilu ludzi jest przez nich w dlaszym ciągu ranionych (wystarczy poczytać jak "pomagają" w niedoli). Jedynie odnoszę się do Twojego pytania które, cóz... jest głupie i bez związku dla artykułu.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~gwynbleit
[2010-08-29 17:10]
Drogi katolicki nieuku,a właśnie,że było i to prześladowaną za nieprzestrzeganie religii oficjalnej.Do 312 roku,kiedy to cesarz Konstantyn przed jakąś bitwą miał widzenie w kształcie krzyża i niestety bitwę tę wygrał.Wyciągnął z ukrycia biskupa Rzymu(ten był przekonany,że idzie na śmierć)i zrobił go najwyższymm kapłanem i odtąd zmiany potoczyły się błyskawicznie.Pogańscy bogowie zostali chrześcijańskimi świętymi.Np.bogini zwycięstwa Viktoria stała się św.Wiktorią,a Kastor i Polluks rozpoczęli nowe życie w legendzie o Kosmie i Damianie.Milicjades i jego konfratrzy dostali majątki,zaszczyty i władzę i tak to się kula aż do dzisiaj.To,że od nadmiaru sukcesów i dobrobytu im się we łbach poprzewracało nie warto nawet wspominać.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Greed
[2010-08-29 17:28]
Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~luxforos
[2010-08-29 17:29]
Chodzi o bitwę z Maksencjuszem przy Moście Mulwijskim, trochę na pn. od Rzymu.Konstantyn podobno ujrzał znak krzyża na niebie i usłyszał słowa: In hoc signo vinces (w tym znaku zwyciężysz). Już w roku następnym, czyli w 313 obowiązkiem chrześcijanina była służba w armii czyli chrześcijańskie zasady szlag trafił. I od tej pory chrześcijanie stali się prześladowcami, choć wcześniej ich tez prześladowano, lecz z pewnością nie tak, jak to przedstawiają sami chrześcijanie
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
Greed
[2010-08-29 20:39]
Ocena: 0 [0]
~mata
[2010-08-29 15:24]
bajka dla ateistycznych dzieci
Inkwizycja w ciągu 400 lat uśmierciła ok. 2-krotnie mniej osób niż rewolucja francuska w ciągu kilku pierwszych lat. Było to max. 30.000 (75 rocznie). Rewolucja francuska w latach 1792-1794 36.000 w tym 12.000 bez sądu (18.000 rocznie). W Hiszpanii w latach 1936-39 (ateistyczna rewolta)zgładzono ponad 60.000 za takie zbrodnie, jak arystokratyczne urodzenie, zbyt duży majątek, zbyt wysokie wykształcenie, bądź śluby zakonne. Liczba 30.000 ofiar Inkwizycji jest jednak i tak grubo przesadzona. Wg najnowszych badań historycznych w latach 1560-1700 uśmiercono ...500 osób. Wg niektórych źródeł liczba ofiar Rewolucji była znacznie większa i wyniosła co najmniej 300 tysięcy. Na dodatek czesto myli sie ofiary protestantow z katolickiej inkwizycji...
odpowiedz
pokaż 10 ukrytych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~~ufoludek
[2010-08-29 15:40]
I to ma być usprawiedliwienie? Inkwizycja była "dobra", bo uśmierciła "tylko" 2 razy mniej osób niż rewolucja francuska? Zabijanie to zabijanie, szczególnie rażące w przypadku katolicyzmu, który głosi przecież miłość do bliźnich.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~ciastek
[2010-08-29 16:06]
Mógłbyś powiedzieć o jakich najnowszych badaniach historycznych mówisz? Poza tym zamordowanie nawet 1 człowieka tylko dlatego że ma inny pogląd na świat to już i tak o jedno morderstwo za dużo. Należy pamiętać że kościół katolicki jako instytucja sankcjonował odbieranie życia innym ludziom tylko z powodu przekonań. Rewolucja Francuska czy jakakolwiek wojna nie jest dla kościoła katolickiego, który niby głosi miłość i równość, żadnym usprawiedliwieniem.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~domanek
[2010-08-29 16:13]
Ciekawe rzeczy tutaj piszesz, o niektórych z tych wyników badań słyszałem. Śmieszne jest tylko to, że niektórzy tutaj nie rozumieją tego co napisałeś. Wszak nie negujesz istnienia inkwizycji i jej zbrodniczej jakby nie patrzeć działalności, tylko zwracasz uwagę na wyolbrzymione cyfry podawane zazwyczaj przez kinder-ateistów. Problem polega na tym, że Ty to wiesz, ja to wiem, ale oni nie rozumieją (patrz komentarze obok).
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~mike
[2010-08-29 16:28]
KOSCIOL KATOLICKI nie odbieral zycia - to bylo zadanie wladzy swieckiej; poza tym wiesz, ze to inkwizycja ustanowila stanowisko obroncy w procesach?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~MOTYL35
[2010-08-29 16:40]
Myślę że raczej należy podać że ateistyczna osja Stalina i ateistyczne Niemcy Hitlera tylko w ciągu jednego dnia mordowali więcej niewinnych ludzi niż inkwizycja przez cały okres swego funkcjonowania na całym świecie. W Polsce inkwizycji nie było
odpowiedz
pokaż 5 wcześniejszych odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~TED1945
[2010-08-29 16:47]
Wszekiego rodzaju oszuści posłuują się fałszem, opluwaniem, zohydzaniem w każdej dziedzinie.Obecnie proceder ten uprawiają szczególnie działacze koalicji PO-PSL, SLD, GW, TVN, prawie wszystkie gazety i czasopisma. PRAWDA I DOBRO SĄ POGARDZANE
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~zYx
[2010-08-29 16:57]
O wiele więcej ofiar wśród tzw. "czarownic" i innych "winowajców" mają na sumieniu europejscy protestanci niż katolicy, a już w Polsce to były naprawdę pojedyncze przypadki. Ostatnią w Polsce "czarownicę" spalono na stosie z inicjatywy nie kościelnej inkwizycji tylko jakiegoś Jaśnie Pana Hrabiego - właściciela i pana tejże kobiety. Był on tak ważną i wpływową osobą że interwencja lokalnego biskupa, w jej obronie okazała się bezskuteczna. No ale niektórych nienawiść do katolików tak zaślepia, że nie chcą tego wiedzieć, a jeśli nawet wiedzą, to wolą nie pamiętać, bo to by im zepsuło cały "smak' tejże nienawiści.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Foka
[2010-08-29 17:07]
Tak... a Niemczech to też nie naziści zabijali tylko robił to Wehrmacht... Nie liczy się tylko to kto posiąga za spust, liczy się też to kto kazał za ten spust pociągnąć... Zresztą to nie zapominajmy że instytucja ta nazywała się ŚWIĘTA Inkwyzycja i była zarządzana przez ŚWIĘTE Oficjum. Ktoś to wszystko musiał poświęcić. I na pewno nie była to "władza świecka". Super że wprowadzili obrońcę... w Stalinowskiej Rosji też byli obrońcy przy procesach politycznych... szkoda że nikogo nie wybronili. A jeżeli chodzi o obrońców i świętą inkwizycję to z tego co powszechnie wiadomo to dowody matematyczne i empiryczne nie przekonały inkwizycji do nowych odkryć Galileusza i musiał je odwołać... więc poco komu obrońca jeżeli dowody są z góry odrzucane ;) więc co to za sąd?
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~dziad
[2010-08-29 17:11]
A dwa miliony nie łaska ,całe narody wymordowane.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~mata
[2010-08-29 20:11]
Tylko, ze my katolicy wiemy o swoich bledach i ulomnosci ludzkiej , tak jak o tym, ze za nie przed Bogiem odpowiemy, i sie nimi nie szczycimy. A Ateisci robia doroczne uroczystowsi z okazji rewolucji.. to tak jakby siwetowali poczatek II wojny Swiatowej... porazka totalna. :)
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~wiedźma
[2010-08-29 18:11]
Procesy o czary
Wiele domniemanych czarownic zginęło tylko dlatego, że zamiast założyć rodzinę i siedzieć w garach i "pieluchach", wybrało samotność. Każda rzecz, która jest obca ludziom, budzi strach i podejrzenia, stanowi tajemnicę. Społeczeństwo funkcjonuje jak stado, a w stadzie jak wiadomo nie ma miejsca dla wyróżniających się w jakiś sposób osobników, stanowią zagrożenie dla gatunku.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~>
[2010-08-29 18:15]
To prawda, niestety... Na pewno za tym coś się kryje - myśli przeciętny mało myślący! Dokonanie takiego wyboru nie mieści się w jego kanonach.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Pol.
[2010-08-29 17:37]
I pomyślcie tylko, że wszystko to by wróciło, gdyby do władzy dorwał się PiS z moherami
pod patronatem kościoła. Uf..... lepiej nie myśleć!
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~?
[2010-08-29 17:40]
Ocena: 0 [0]
~REFERENDUM SUBITO !
[2010-08-29 17:04]
REFERENDUM SUBITO !
Pytania:
+ czy jesteś za tym by Państwo Polskie wypowiedziało konkordat państwu watykańskiemu?
+ czy jesteś za wprowadzeniem dobrowolnego podatku na kościoły ?
+ czy jesteś za tym, by katecheza watykańska była wyprowadzona ze szkół świeckich ?
+ czy jesteś za tym, by w urzędach, szkołach i instytucjach publicznych istniało tylko godło Państwa Polskiego: ORZEŁ BIAŁY ?
odpowiedz
pokaż 2 ukryte odpowiedzi
Ocena: 0 [0]
~!
[2010-08-29 17:20]
Milion razy: TAK. Kto wierzy niech się sam opodatkuje. Za to też trzeba płacić bo nic za darmo... Trudno, żeby z budżetu płacić tylko na jedno wyznanie a pozostali jak chcą to i tak dodatkowo sami płacą. Będzie tylko zrównanie wyznań.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~.
[2010-08-29 17:34]
Polacy w Niemczech wybierają bezwyznaniowość (by nie płacić podatku) a chrzcić dzieci przyjeżdżają do Polski.
odpowiedz
Ocena: 0 [0]
~Zenon
[2010-08-29 17:16]
Zapamiętajcie.
Wbijcie sobie do tych pustych łbów, że Magia to jest Mądrość. Jak wiecie to do nowonarodzonego Jezusa przyszli Magowie czyli Mędrcy, później zmieniono to na Trzech Króli. Trochę wiedzy, a nie będziecie wypisywać bzdur.
odpowiedz
pokaż 1 ukrytą odpowiedź
Ocena: 0 [0]
~!
[2010-08-29 17:27]
Brawo !!! Katolicy zawłaszczają i nazywają po nowemu (swojemu) - oto wyniki wojny o stołki papieskie od zarania dziejów tego stołka.
odpowiedz